#خبرنامه

#Neuro_News

 

💡یک مطالعه جدید از یک محقق دانشگاه واشنگتن، بینش جدیدی را پیرامون اینکه چگونه مغز برای پردازش و به خاطر سپردن رویدادهای روزمره عملکردش را انجام می دهد، ارائه می دهد. 

 

📕 در این مطالعه، Zachariah Reagh، استادیار علوم روانشناسی و مغز در هنر و علوم در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، و نویسنده همکار Charan Ranganath از دانشگاه کالیفرنیا، از اسکنرهای MRI کاربردی برای مشاهده مغز افرادی که در حال تماشای ویدیوهای کوتاه بودند استفاده کردند.  این جمعیت شامل مردان و زنانی بود که در یک کافه با لپ‌تاپ کار می‌کردند یا از یک فروشگاه مواد غذایی خرید می‌کردند.

 

🔍 صحنه های مورد مشاهده بسیار معمولی بودند، بدون تعقیب و گریز ماشین یا چیز دیگری. صحنه هایی که می توانست از زندگی واقعی باشد.

 

🧠 سپس افراد بلافاصله صحنه‌ها را با جزئیاتی که می‌توانستند توصیف کردند. که به یافته‌های جالبی منجر شد، از جمله اینکه بخش‌های مختلف مغز برای درک و به خاطر سپردن یک موقعیت با هم کار می‌کنند. شبکه‌هایی در قسمت جلویی لوب تمپورال، ناحیه‌ای از مغز که مدت‌هاست نقش مهمی در حافظه بازی می‌کند، بدون توجه به محیط اطراف خود، روی سوژه متمرکز می‌شوند. اما شبکه داخلی خلفی که لوب جداری را به سمت پشت مغز درگیر می کند، توجه بیشتری به محیط دارد. Reagh توضیح داد که آن شبکه ها سپس اطلاعاتی را به هیپوکامپ ارسال کردند که سیگنال ها را برای ایجاد یک صحنه منسجم ترکیب می کرد.

 

✴ برخی از افراد می‌توانستند صحنه‌های کافه و فروشگاه مواد غذایی را کامل‌تر و دقیق‌تر از بقیه به یاد بیاورند. Reagh و همکارش دریافتند کسانی که واضح‌ترین خاطرات را دارند، هنگام یادآوری صحنه‌هایی که هنگام تماشای کلیپ‌ها استفاده می‌کردند، از الگوهای عصبی مشابهی استفاده می‌کردند.

 

📌 او همچنین گفت: در حال حاضر مشخص نیست که چرا برخی افراد در بازتولید الگوهای فکری مورد نیاز برای دسترسی به حافظه ماهرتر از دیگران به نظر می رسند. وقتی سعی می‌کنید خاطره‌ای را بازیابی کنید، خیلی چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. حتی خاطراتی که بسیار واضح  به نظر می رسند ممکن است در واقع واقعیت را منعکس نکنند. من به دانش آموزانم می گویم که حافظه شما دوربین فیلمبرداری نیست و به شما نمایش کاملی از آنچه اتفاق افتاده است نمی دهد. مغز شما داستانی را برای شما تعریف می کند.

 

 

⚕ در آینده، این محقق قصد دارد فعالیت مغز و حافظه افرادی را که داستان‌های پیچیده‌تری را تماشا می‌کنند، مطالعه کند.

 

 

📚منبع : WUSTL

 

نویسنده: دکتر فاطمه به‌ آئین

ادیت علمی: دکتر فرزان فهیم

 

🔗لینک خبر: NeuroscienceNews

 

📖خبرنامه Neuro News مرجع اخبار داغ حوزه نوروساینس، نورولوژی و نوروسرجری

 

با ما همراه باشید

 

🆔https://t.me/Neurosurgery_association

🆔Linkedin